zaloguj się   |    zarejestruj się   |    mapa strony   |

Klasa II

 

J. Angielski

Tematy do 11.05.2020

T: I ride a skateboard-listening and reading-ćwiczenia ze słuchu i czytania

1.Prosze wysłuchać kilkakrotnie nagrania CD 2/20 a następnie przeczytać i przetłumaczyć ustnie tekst podręcznik-str.70 ćw.1

Słownictwo to tekstu

Pisownia

wymowa

znaczenie

slow

sleł

Powolny

fast

fast

Szybki,szybko

win

łin

Wygrywać

race

rejs

Wyścig

skateboard

skejbord

Deskorolka

This is

dysyz

To jest..

We’ve got

Łiw got

My mamy…

I ride my skateboard

Aj rajd maj skejbord

Jeżdżę na deskorolce

Every day

Ewry dej

Codziennie

I win races

Aj łin rejsyz

Wygrywam wyścigi

because

bikoz

Ponieważ

my

maj

Mój

is

yz

jest

Tim’s got

Tims got

Tim ma…

but

bat

ale

He’s happy

Hiz hepi

On jest szczęśliwy

 

T: Praca z zeszytem ćwiczeń

1. Proszę uzupełnić ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na str.86, 87 i przesłać odpowiedzi lub zdjęcia zrobionych ćwiczeń na maila j.angielski.spopatowiec@poczta.fm

 

 

 

T: A new adventure of Lippy and Messy-Nowa przygoda Lippy and Messy (lesson 1,2)

1. Proszę obejrzeć odcinek 2 przygód Lippy and Messy i zapoznać się ze słownictwem z filmu https://www.youtube.com/watch?v=3kWf7C6SWEs   (w linku tym znajduje się 10 odcinków –proszę przewinąć kawałek do drugiego odcinka)

Pisownia

Wymowa

Znaczenie

Look down !

Luk dałn

Popatrz w dół

Look up !

Luk ap

Popatrz w górę

She’s a clown

Sziz e klaun

Ona jest klaunem

I am a girl

Aj em e gel

Jestem dziewczynką

This is Linda

Dysyz Linda

To jest Linda

Linda is a doll

Linda yz e dol

Linda jest lalką

Lippy knows three colours

Lipi nełs fri kalers

Lippy zna 3 kolory

What colour is it?

Łot kale yzyt?

Jaki to kolor?

Maybe over there ?

Mejbi ołwer der ?

A może tam?

What’s that?

Łots wet?

A co to?

He’s not here

His not hije

Nie ma go tu

forest

forest

Las

I don’t know

Aj dąt neł

Nie wiem

We can’t find him anywhere

Łi kant fajd him enyłer

Nie możemy go nigdzie znaleźć

 

 

2. Proszę wykonać ilustrację do obejrzanego odcinka, podpisać  znajdujące się na obrazku elementy po angielsku i  przesłać do dn.30.04.2020r. na adres : j.angielski.spopatowiec@poczta.fm

3. Nauczyć się słownictwa z tabelki.

 

T: I like riding a bike-czynności wykonywane w czasie wolnym.

1. Proszę zapoznać się ze słownictwem z podręcznika str.68 (tabelka poniżej) oraz wysłuchać nagrania (CD 2/17) do ćw.1 str.68

Pisownia

Wymowa

Znaczenie

Ride a bike

Rajd e bajk

Jeździć na rowerze

Watch tv

Łocz tiwi

Oglądać TV

Listen to music

Lysyn tu mjuzik

Słuchac muzyki

Text a friend

Tekst e frend

Pisać do przyjaciela

Every day

Ewrydej

codziennie

At the weekend

At de łykend

W weekend

Do you watch TV?

Du ju łocz tiwi

Czy ty oglądasz TV?

Let’s ride a bike

Lets rajd e bajk

Jedźmy na rowerze

Let’s go

Lets geł

chodźmy

2. Uzupełnij ćwiczenia 1 i 2 str. 84 w zeszycie ćwiczeń


 

T: Easter-Wielkanoc

Pisownia

wymowa

znaczenie

basket

basket

koszyczek

Bunny

Bany

Króliczek wielkanocny

cake

kejk

ciasto

catkin

ketkin

bazia

chick

czyk

Pisklę

daffodil

dafodil

żonkil

duckling

daklin

Kaczuszka

Easter egg

Ister eg

pisanka

hen

hen

Kura

lamb

lam

Baranek,owieczka

lily

lili

lilia

spring

spring

wiosna


1. Proszę zapoznać się ze słownictwem związanym z Wielkanocą. Jeśli jest możliwość wydrukowania kart ze słownictwem do nauki to proszę skopiować poniższy link i otworzyć go w internecie

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/easterB.pdf

2. Proszę narysować koszyczek wielkanocny i podpisać po angielski znajdujące się w nim elementy. Proszę o przesłanie zdjęcia na adres maila: j.angielski.spopatowiec@poczta.fm

 

 

Tematy i zadania na okres od 30.03-3.04.2020 r.

31.03.2020

T: Is he wearing sandals? Czy on nosi sandały?

Proszę wysłuchać nagrania (CD2/11) z ćw 1 str.60 oraz z ćw. 2 str.61 (Cd 2/12) .Powtórzyć słownictwo-ubrania oraz liczebniki do 20 (wymowa i pisownia)

01.04.2020

30.03.2020 Temat: Lippy and Messy – spring.

 

Proszę obejrzeć  krótka bajkę (ok.5 min) na youtube: Lippy and Messy 01   oraz zapoznać się ze słownictwem z bajki:

 

Pisownia

Wymowa

Znaczenie

butterfly

baterflaj

motyl

here

hije

tutaj

there

der

tam

Let’s play

Lets plej

Pobawmy się

Help!

help

Pomocy!

Who are you?

hu arju

Kim jesteś?

I’m…

ajm..

Jestem…

Who is he?

hu yzhi

Kim on jest?

I don’t know

aj dąt neł

Nie wiem

wizard

łyzard

czarodziej

garden

garden

ogród

What colour is it?

ło kale yzyt

Jakiego koloru to jest?

A song

e song

piosenka

 

Zagadnienia na czas od 12-20. 03. 2020 r.

12.03. Przeczytać opowiadanie pt.” Zwiedzamy  zabytki”. Wykonać  ćwiczenia str.28-31. Edukacja matematyczna – ćw. Ze str. 22, 23.

13.03. Przeczytać teksty w podręczniku str.30,31. Wykonać ćw. Str.32,33. Edukacja matematyczna – ćw. str.24,25.

16.03. Przeczytać  w podręczniku teksty str. 32,33. Ćwiczenia ze str.34,35. Edukacja matematyczna – zadania ze str.26,27.

17.03. Podręcznik str.34,35 – przeczytać  tekst. Ćw. str.36,37. Edukacja matematyczna – str.28,29.

18.03.Przeczytać teksty str.36,37. Ćwiczenia ze str.38,39,. Edukacja matematyczna – 32.

19.03.  Podręcznik str.38,39.Zeszyt ćwiczeń str.41, 42. Edukacja matematyczna – 34.

20.03. Podręcznik str. 40,41. Zeszyt ćwiczeń str. 46, 47. Edukacja matematyczna – 36, 37.

 

J. Angielski Tematy i zadania na okres od 16.03-25.03.2020 r.

17.03.2020r

T: I’m wearing my new top.-słuchanie nagrania,powtórzenie słownictwa -ubrania

Podręcznik str.56-57, ćw 1,2 (płytka 2 nagrania 5,6)-wysłychać  nagrań, powtórzyć słówka –ubrania (zeszyt)

18.03.2020

T:Fashion show- a class project

Wykonaj projekt ubrania –technika dowolna( kredki, farby, papier kolorowy, wycinki ubrań z gazet),kartka A4.Podpisz części garderoby po angielsku

24.03.2020

T :Songs and chants

Wysłuchaj piosenek: youtube: super Simple songs –clothes, put on your shoes, food,

25.03.2020

T : Praca z zeszytem ćwiczeń

Uzupełnić brakujące ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń –unit 4 ,lesson 1,2,3 review 4

 

Religia

Kl II dn. 16-20.03 2020r.      zadanereligia@interia.pl

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Dziś opracowujemy tematy:

 

Temat 32

Niedziela Palmowa –zapowiedź Meki i zmartwychwstania Pana Jezusa.

Temat zapisujemy do zeszytu i wykonujemy ozdobny ślaczek.

Uruchamiamy płytkę CD i znajdujemy temat 32. Słuchamy opowiadania z płytki” Legenda o pewnym osiołku”.

Uzupełniamy podręcznik zgodnie z instrukcją.

Na małym kiju (30cm ) wykonujemy palmę wielkanocną , używamy kolorowej bibuły. Pomysły mogą być różne.

Temat 33

Wielki Czwartek – Dzień Mszy świętej i kapłaństwa.

Temat zapisujemy do zeszytu i wykonujemy ozdobny ślaczek.

Uruchamiamy płytkę CD i znajdujemy temat 33.

Uzupełniamy podręcznik zgodnie z instrukcją.

Uczymy się na pamięć piosenki z płytki:

Wspaniały Dawco miłości,

Składamy na Twoim stole,

Wszystko, co mamy, wszystko , co mamy,

choć i tak to od wieków jest Twoje!

Szczęść Boże!

 

Kl II dn. 23-27.03 2020r.      zadanereligia@interia.pl

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

W tym tygodniu  opracowujemy tematy:

 

Temat 34

Katecheza

Temat: Wielki Piątek – Pan Jezus umiera na krzyżu z miłości.

Temat zapisujemy do zeszytu i wykonujemy ozdobny ślaczek.

Uruchamiamy płytkę CD i znajdujemy temat 34. Słuchamy opowiadania z płytki” Na krzyż z Nim.”

Uzupełniamy ćwiczeniówkę zgodnie poleceniami na płytce.

Wykonujemy zadanie: (prosimy o pomoc Rodziców)

Na stole kładziemy krzyż zapalamy świecę,  przyklękamy na chwilę , czynimy znak krzyża” W Imię Ojca i Syna i Ducha Świętego”. Podchodzimy do stołu i całujemy krzyż i wypowiadamy słowa” Dziękuję Ci Panie Jezu.”

Następnie uruchamiamy płytkę i słuchamy pieśni ;

„Krzyżu Chrystusa…”

Praca domowa

Wykonajcie z pomocą rodziców  małą koronę cierniową .

Zawieście koronę na krzyżu , który znajduje się w waszym domu.

Nasze działania przysyłamy na adres e mail.zadanereligia@interia.pl

 

 

 

Temat 35

Katecheza

Wigilia Paschalna początkiem radości zmartwychwstania.

Temat zapisujemy do zeszytu i wykonujemy ozdobny ślaczek.

Uruchamiamy płytkę CD i znajdujemy temat 35.

Uzupełniamy podręcznik zgodnie z poleceniami na płytce.

Zadanie domowe

Porozmawiajcie z rodzicami o Liturgii Wielkiej Soboty.

 

Szczęść Boże!

 

KL I- III  dn. 30.03- 10. 04.2020r.  zadanereligia@interia.pl

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

W tym czasie  opracowujemy tematy:

Katecheza

Temat : Kochajcie swoich nieprzyjaciół.

Oglądamy film:

https://www.youtube.com/watch?v=tNa82Sj_30U

Kolorujemy obrazek z załącznika . 1

https://www.jednosc.com.pl/strefakatechety/images/zdalne-lekcje-religii/sp1/zad_kl_1-2_SP_Ksiega_biblijnych_zagadek-Kochajcie_swoich_nieprzyjaciol.pdf

 

Wysyłamy foto obrazka.

Katecheza

Temat: Ostatnia Wieczerza.

 

Oglądamy film:

https://www.youtube.com/watch?v=_SbNj8Z6x2E

Kolorujemy obrazek z załącznika 2

https://www.jednosc.com.pl/strefakatechety/images/zdalne-lekcje-religii/sp1/zad_kl_1-2_SP_Wielka_ksiega_biblijnych_lamiglowek-Ostatnia_Wieczerza.pdf

Wysyłamy foto obrazka.

 

 

Katecheza

 

Temat : Ogród Oliwny

 

Przygotowujemy krzyżyk. Bierzemy go do ręki. Można zapalić świecę.

Uruchamiamy film i modlimy się drogą  krzyżową.

https://www.youtube.com/watch?v=48De2Uov674

 

Kolorujemy obrazek z załącznika. 3

https://www.jednosc.com.pl/strefakatechety/images/zdalne-lekcje-religii/sp1/zad_kl_1-2_SP_Wielka_ksiega_biblijnych_lamiglowek-Spiacy_uczniowie.pdf

 

Zdjęcie przesyłamy na     zadanereligia@interia.pl

 

Dla chętnych obrazek!

https://www.jednosc.com.pl/strefakatechety/images/zdalne-lekcje-religii/sp1/zad_kl_2-4_SP_Ksiega_biblijnych_zagadek-Jesus_w_Jerozolimie.pdf

 

 

Szczęść Boże!

 

KL II  dn. 15.04- 17. 04.2020r.  zadanereligia@interia.pl

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

W tym czasie  opracowujemy tematy:

Katecheza 36

Temat : Wielkanoc- Niedziela Zmartwychwstania Pańskiego.

Oglądamy film:

https://www.youtube.com/watch?v=sC4o9AuysWw

Uruchamiamy płytkę CD .

Uzupełniamy temat  36 w podręczniku

 

Wysyłamy foto podręcznika.

Zapisujemy temat w zeszycie:

Katecheza 37

Temat: W każdą niedzielę cieszymy się  zmartwychwstaniem Jezusa.

 

Słuchamy pieśni wielkanocnej:

https://www.youtube.com/watch?v=r_vvXCUsMUs

Uruchamiamy temat 37 na płytce CD.

Słuchamy opowiadania „ Smutny Karol”.

Uzupełniamy temat 37 w podręczniku.

Wysyłamy foto , scan podrecznika.

 

 

Zdjęcie przesyłamy na     zadanereligia@interia.pl

 

Szczęść Boże!

 

 

KL II  dn. 20- 24. 04.2020r.  zadanereligia@interia.pl

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

W tym czasie  opracowujemy tematy:

Katecheza 36

Temat : Wielkanoc- Niedziela Zmartwychwstania Pańskiego.

Oglądamy film:

https://www.youtube.com/watch?v=sC4o9AuysWw

Uruchamiamy płytkę CD .

Uzupełniamy temat  36 w podręczniku

 

Wysyłamy foto podręcznika.

Zapisujemy temat w zeszycie:

Katecheza 38

Temat: „Jezu ufam Tobie”- Niedziela Miłosierdzia Bożego.

Oglądamy film:

https://www.youtube.com/watch?v=984Jyp65J_Y

 

Uruchamiamy temat 38 na płytce CD..

Uzupełniamy temat 38 w podręczniku.

Wysyłamy foto , scan podrecznika.

 

 

Zdjęcie przesyłamy na     zadanereligia@interia.pl

 

Temat 39

Katecheza 39

Temat: Jezus żyje i jest z nami.

Oglądamy film:

 

https://www.youtube.com/watch?v=mC9ir_llUlA

Zapisujemy temat do zeszytu.

Uruchamiamy płytkę CD i uzupełniamy temat w podręczniku.KL II  dn. 20- 24. 04.2020r.  zadanereligia@interia.pl

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

W tym czasie  opracowujemy tematy:

Katecheza 36

Temat : Wielkanoc- Niedziela Zmartwychwstania Pańskiego.

Oglądamy film:

https://www.youtube.com/watch?v=sC4o9AuysWw

Uruchamiamy płytkę CD .

Uzupełniamy temat  36 w podręczniku

 

Wysyłamy foto podręcznika.

Zapisujemy temat w zeszycie:

Katecheza 40

Temat: Jezus zmartwychwstały poucza nas swoim słowem.

Oglądamy film:

https://www.youtube.com/watch?v=2d2sS9uMASw

 

Uruchamiamy temat 40  na płytce CD..

Kto nie ma płytki Lu podręcznika znajdzie je tu:

https://www.jednosc.com.pl/strefakatechety/zdalne-lekcje-religii?sp2

Uzupełniamy temat 40  w podręczniku.

Wysyłamy foto , scan podręcznika.

 

 

Zdjęcie przesyłamy na     zadanereligia@interia.pl

 

Temat 41

Katecheza 41

Temat: Jezus zmartwychwstały karmi nas swoim Ciałem.

Oglądamy film:

https://www.youtube.com/watch?v=dtEw-sqsYrE

 

Zapisujemy temat do zeszytu.

Uruchamiamy płytkę CD temat 41  i uzupełniamy temat w podręczniku.

Kto nie ma płytki  lub podręcznika znajdzie je  tutaj:

https://www.jednosc.com.pl/strefakatechety/zdalne-lekcje-religii?sp2

Zdjęcie przesyłamy na     zadanereligia@interia.pl

Szczęść Boże!

Zdjęcie przesyłamy na     zadanereligia@interia.pl

Szczęść Boże!

 

KL II  dn. 4- 8. 05.2020r.  zadanereligia@interia.pl

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

W tym czasie  opracowujemy tematy:

Katecheza 42 (w podręczniku)

Zapisujemy temat do zeszytu.

Temat : Razem z Jezusem składamy Bogu ofiarę.

 

Oglądamy  film:

https://www.youtube.com/watch?v=nqhl9NYxWV4

Uruchamiamy płytkę CD .

W zeszycie zapisujemy jakie dary można składać Panu Bogu w ofierze. ( można zapytać w domu kogoś dorosłego)

Zadanie do wykonania:

Na kartce A4 narysuję bochen chleba a obok Hostię.

Wysyłamy prace do oceny.

-----------------------------------------------------------------------------------

Zapisujemy kolejny temat w zeszycie:

Katecheza 43

Temat: Z Jezusem modlę się do mojego Ojca.

 

Oglądamy film:

https://www.youtube.com/watch?v=NVJF9Dui6uE

Uruchamiamy temat 43  na płytce CD.

Kto nie ma płytki lub podręcznika znajdzie je w linku:

https://www.jednosc.com.pl/strefakatechety/zdalne-lekcje-religii?sp2

Uzupełniamy temat 43  w podręczniku.

Wysyłamy foto , scan podręcznika.

Kto nie ma płytki  lub podręcznika znajdzie je  tutaj:

https://www.jednosc.com.pl/strefakatechety/zdalne-lekcje-religii?sp2

Zdjęcie przesyłamy na     zadanereligia@interia.pl

Szczęść Boże!

 

 

KL II  dn. 11- 15. 05.2020r.  zadanereligia@interia.pl

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

W tym czasie  opracowujemy tematy:

Katecheza 44 (w podręczniku)

Zapisujemy temat do zeszytu.

Temat : Wzajemna pomoc drogą do spotkania z Jezusem zmartwychwstałym.

 

Uruchamiamy płytkę CD .

Słuchamy opowiadania  „Spotkanie Dominika”

lub czytamy (można poprosić kogoś dorosłego w domu).

Spodnie Dominika Pani Ewa, wychowawczyni klasy II, poprosiła swoich uczniów, aby opowiedzieli jakąś historię z życia swojej rodziny. Po chwili zgłosił się Dominik i rozpoczął swoją opowieść: – W czasie wakacji podarły się moje ulubione spodnie. Najgorsza była dziura na kolanie. Na szczęście w domu czekały już nowe. Były super… Tylko miały trochę zbyt długie nogawki. Chciałem je założyć na naszą pierwszą klasową wycieczkę. Przymierzyłem spodnie i poprosiłem mamę, by mi je skróciła o cztery centymetry. Mama jest pielęgniarką i szła na dyżur do szpitala, ale obiecała, że gdy wróci, to zajmie się spodniami. Martwiłem się trochę, ponieważ mama często wraca z dyżurów w nocy, a wycieczka była następnego dnia. Na szczęście mam dwie siostry. Najpierw poprosiłem Anię. Powiedziała, że bardzo chętnie, ale jak wróci z próby kółka teatralnego. Nie chciałem czekać, więc poszedłem poprosić Małgosię… Obiecała, że jak wróci z kina, to skróci moje spodnie. Kiedy zostałem w domu sam, próbowałem nawlec igłę, ale nie umiałem. Powiesiłem spodnie na krześle przy łóżku. Smutny położyłem się do łóżka, bo rano musiałem bardzo wcześnie wstać. Leżąc na łóżku, patrzyłem na spodnie i w końcu zasnąłem… Przyśniło mi się, że moja siostra Ania wraca z próby, spogląda na mnie i przypomina sobie o spodniach. Szybko je skraca i wiesza na krześle. Potem przychodzi z kina Małgosia, od razu dostrzega spodnie, przypomina sobie moją prośbę, skraca je i idzie spać. Po północy wraca ze szpitala mama. Widzi wiszące na krześle spodnie, wzdycha ciężko i choć jest śpiąca, skraca je. Rano wstaję, przymierzam spodnie i okazuje się, że są tuż za kolano. Dziwne – na długie zbyt krótkie, na krótkie zbyt długie. Gdy tylko się obudziłem zaraz sięgnąłem po spodnie, pomyślałem: Trudno, jakie są, takie są. Najwyżej pojadę w tych trochę dziwnych spodniach na wycieczkę, a kolegom powiem, że taka moda. Ale kiedy założyłem spodnie, byłem bardzo zdumiony. – Mamo, jak to się stało? – zawołałem, biegnąc do kuchni. Mama spojrzała ze zdumieniem na spodnie i po chwili powiedziała: – O co ci chodzi? Przecież spodnie są dobre, skrócone o cztery centymetry, tak jak chciałeś. Gdy wróciłam ze szpitala, twoje siostry właśnie szykowały je do obcięcia, a ja szybko je obszyłam na maszynie. 234 – To bardzo dobrze, bo śniło mi się, że każda z was skróciła mi je o cztery centymetry – powiedziałem. – Na szczęście to był tylko sen – powiedziały razem Ania i Małgosia. I wszyscy zaczęliśmy się śmiać. – Dobrze jest mieć taką kochaną rodzinę – powiedział Dominik, kończąc swoją opowieść. Koleżanki i koledzy śmiali się ze snu Dominika, ale większość myślała tak jak on:„Dobrze jest mieć taką kochaną rodzinę”

W zeszycie odpowiadamy na pytania:

1.Co rodzina robi wspólnie?

2.Dlaczego Dominik pomyślał, że Dobrze jest mieć kochaną rodzinę?

3.Dlaczego koleżanki i koledzy Dominika też tak myśleli?

 

Zadanie do wykonania:

Uzupełniamy katechezę w zeszycie ćwiczeń.

Wysyłamy prace do oceny.

-----------------------------------------------------------------------------------

Zapisujemy kolejny temat w zeszycie:

Katecheza 45

Temat:  Wniebowstąpienie- z Jezusem idziemy do Ojca.

 

Oglądamy film:

https://www.youtube.com/watch?v=PyJbKH75kIo

Uruchamiamy temat 45  na płytce CD.

Słuchamy opowiadania „ Zmartwienie Janka”

 

Zmartwienie Janka Janek z klasy II powiedział do swojej mamy: – Mamo, jakie dziś jest święto? – Uroczystość Wniebowstąpienia Pana Jezusa – wyjaśniła mama. I żeby synek nie pomyślał o rakietach, podróży na księżyc i statku kosmicznym, dodała: – Świętujemy dzień, w którym Jezus po śmierci i zmartwychwstaniu wstąpił do swojego Ojca, do nieba. – To Jezus sobie odszedł?! A ty mi mówiłaś, że On jest zawsze z nami. A jeśli odszedł do swojego Ojca i jest teraz razem z Nim w niebie, to na pewno nie ma Go przy nas – zasmucił się Janek. Mama westchnęła: – Janku, nie dziwię się, że tak pomyślałeś. Jezus wstąpił do nieba, aby przygotować tam miejsca dla nas. Przyjdzie kiedyś, na końcu świata, i zabierze nas do siebie. Wiesz przecież, że nie spotkamy Pana Jezusa tak jak apostołowie, którzy mogli Go dotykać. On pozostał w Eucharystii, rozmawiasz z Nim na modlitwie. Janek popatrzył na mamę, uśmiechnął się, bo pomyślał, jak przygotuje się na przyjście Jezusa.

 

Odpowiadamy w zeszycie na pytania:

– Co zmartwiło Janka?

– Co moglibyśmy powiedzieć Jankowi, by go pocieszyć?

– Jak mógł przygotować się na przyjście Jezusa?

 

Uzupełniamy temat 45  w podręczniku.

Wysyłamy foto , scan podręcznika.

Zdjęcie przesyłamy na     zadanereligia@interia.pl

Szczęść Boże!

KL II  dn. 25- 29. 05.2020r.  zadanereligia@interia.pl

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

W tym czasie  opracowujemy tematy:

Katecheza 46 (w podręczniku)

Zapisujemy temat do zeszytu.

Temat : Maryja jest naszą Matką i Królową.

Odmawiamy modlitwę „Zdrowaś Maryjo”

Uruchamiamy płytkę CD .

Słuchamy opowiadania: lub czytamy (można poprosić kogoś dorosłego w domu).

 

2. Opowiadanie Posłuchajcie, czego dowiedziała się o obrazie Matki Bożej Częstochowskiej Dominika z klasy II.

       Matka Boża Częstochowska Rodzice Dominiki na weekend majowy postanowili zawieźć ją do babci. Dominika bardzo się tym cieszyła, nie mogła doczekać się spotkania z babcią. W sobotę tatuś z mamusią przywieźli ją do babci na obiad. Tata żartował: – Masz tak duże bagaże, jakbyś wyjeżdżała na dwa tygodnie. – Tato, przecież zostaję u babci na niedzielę i chcę w tym dniu ładnie wyglądać, dlatego zabrałam różne sukienki. Przecież nie wiem, jaka będzie pogoda – odpowiedziała córka. Po obiedzie rodzice pojechali. Wieczorem babcia z Dominiką oglądały albumy ze zdjęciami, a wśród nich zdjęcia mamy Dominiki, gdy była w jej wieku. Po obejrzeniu kilku albumów Dominika powiedziała do babci: – Babciu, pokaż mi jeszcze ten album, który stoi na półce. – To jest album ze zdjęciami z Jasnej Góry. 247 – Co to jest Jasna Góra? – spytała wnuczka. – To wzgórze w Częstochowie, na którym znajduje się sanktuarium. Największym skarbem Jasnej Góry jest obraz Matki Boskiej. Jego kopie znajdują się prawie w każdym polskim domu – powiedziała babcia i zaprowadziła dziewczynkę do dużego pokoju, gdzie na ścianie wisiał obraz Matki Bożej Częstochowskiej. – Maryja wysłuchuje zanoszonych do Niej przez ludzi próśb i wstawia się za nimi do Boga. Wielu ludzi zostało uzdrowionych i dlatego obraz nazwano cudownym. Rozpoczęło się pielgrzymowanie wiernych na Jasną Górę, wielu udaje się tam pieszo, by wyrazić Maryi wdzięczność oraz prosić o opiekę. Jasną Górę wiele razy odwiedził Ojciec Święty Jan Paweł II. Przywiózł Jasnogórskiej Pani złotą różę, złote serce i złoty różaniec. Dary te znajdują się obok cudownego obrazu. – Dlaczego na twarzy Maryi są dwie rysy? – pytała zaciekawiona Dominika. – To ślad po napadzie na klasztor, podczas którego chciano cudowny obraz wykraść. Gdy się to nie udało, żołnierz szablą pociął obraz. – Dlaczego Jezus i Maryja mają korony? – Korona to znak szczególnego wyróżnienia. W historii niektórzy królowie odegrali bardzo ważną rolę. Podobnie w naszym życiu i zbawieniu bardzo ważną rolę może odegrać Maryja. Jest Ona Królową Polski, a Jasna Góra jest nazywana duchową stolicą naszego narodu. Ona pragnie być dla nas najukochańszą Matką i Królową naszych rodzin i naszego życia. Codziennie o godzinie 21:00 w kaplicy cudownego obrazu gromadzą się ludzie, aby prosić Maryję o pomoc w codziennym życiu dla siebie, rodzin, Kościoła i naszej Ojczyzny. Modlitwę tę nazywamy Apelem Jasnogórskim. – Babciu, nauczysz mnie tej modlitwy? – Dobrze Dominiko, jeżeli nie zaśniesz, pomodlimy się razem, łącząc się duchowo z Jasną Górą, ponieważ ta modlitwa jest transmitowana przez radio.

W zeszycie odpowiadamy na pytania:

– O czym opowiedziała babcia Dominice?

 – Gdzie znajduje się cudowny obraz Matki Bożej?

 – Kim dla nas, Polaków, jest Matka Boża Częstochowska?

– Jak nazywa się modlitwa, którą codziennie modlą się Polacy o godz. 21.00?

 

Zadanie do wykonania:

Uzupełniamy katechezę  nr 46 w zeszycie ćwiczeń.

Wysyłamy prace do oceny.

-----------------------------------------------------------------------------------

Zapisujemy kolejny temat w zeszycie:

Katecheza 47

Temat:  Duch Święty- pierwszy dar uwielbionego Pana Jezusa.

Modlimy się na początku katechezy;

Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu, jak była na początku, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen.

 Zapisujemy temat do zeszytu.

Oglądamy film:

https://www.youtube.com/watch?v=xqh5RBysD_I

Uruchamiamy temat 47  na płytce CD.

 

Uzupełniamy temat 45  w podręczniku.

 

Wysyłamy foto , scan podręcznika.

Zdjęcie przesyłamy na     zadanereligia@interia.pl

Szczęść Boże!

 

KL II-   dn. 1-5.06.2020r.   zadanereligia@interia.pl

Kochane Dzieci!

Z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka składam Wam najlepsze życzenia

dużo zdrowia , radości i błogosławieństwa Bożego.

Szczęść Boże!

                                                                                                                      Katecheta

 

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Szanowni Rodzice , drodzy uczniowie!

Przesyłam materiały do zdalnego nauczania religii.
Są to obrazki do kolorowania oraz linki do audycji religijnej która jest prowadzona na żywo w aplikacji You Tube. Oczywiście kto ma dostęp i możliwości to proszę  dzieciom w domu uruchamiać ten program w ramach katechezy o godzinie 11.00.
To jest program interaktywny !
W temacie przesyłam linki do programu.

https://www.youtube.com/watch?v=breVaHy7od8&list=PL68BZk9-kmejVuBnbymj3rTC4Ikm5fpcH&index=3

 


Kolorowanki przesyłamy na adres:  zadanereligia@interia.pl


Pamiętamy o modlitwie i  znaku krzyża!
 Pozdrawiam serdecznie - Katecheta.

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

W tym czasie  opracowujemy tematy:

Katecheza 52-53.

Temat : Międzynarodowy Dzień dziecka . Prawa i obowiązki dziecka.

 

 Zapisujemy temat do zeszytu.

Oglądamy film:

1.  https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4

2.     https://www.youtube.com/watch?v=4pymm4e0I6U

 3.  https://www.youtube.com/watch?v=lXXsAajTMw8

Słuchamy piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4

 

 

Zadanie do wykonanie:

Narysuj obrazek na którym  dzieci są radosne i szczęśliwe.

 

Prawa Dziecka

Oglądamy link

https://www.youtube.com/watch?v=80lISAvoqT8

Słuchamy piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

 

Narysuj jeden z obowiązków dziecka o których jest mowa w piosence.

 

Wysyłamy foto pracy.

Zdjęcie przesyłamy na     zadanereligia@interia.pl

Szczęść Boże!

 

KL II  dn. 8- 10. 06.2020r.   zadanereligia@interia.pl

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

 

W tym czasie  opracowujemy temat:

 

Katecheza 48 (w podręczniku)

Zapisujemy temat do zeszytu.

Temat : Trójca Święta- „ W Imię Ojca i Syna i Ducha Świętego”.

Odmawiamy modlitwę „ Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu, jak była na początku teraz i zawsze i na wieki wieków . Amen.”

Lub śpiewamy :

https://www.youtube.com/watch?v=iM-FW0Fwc-s

Zapisujemy do zeszytu tę ważną prawdę,

 

 Jest jeden Bóg, ale w trzech Osobach: Bóg Ojciec i Syn Boży i Duch Święty. Są oni jednością, są sobie równi i miłują się nawzajem. Te trzy Osoby Boskie nazywamy Trójcą Świętą.

 

Oglądamy film

https://www.youtube.com/watch?v=FCWo_8Wam-E

Uruchamiamy płytkę CD .

Uzupełniamy temat w podręczniku.

Zdjęcie przesyłamy na     zadanereligia@interia.pl

Szczęść Boże!

 

KL II   dn. 19- 24.06.2020r.   zadanereligia@interia.pl

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

 

W tym czasie  opracowujemy tematy:

Temat 50 ( w podręczniku)

Katecheza 57

Temat : Dobre serce Jezusa otwarte dla nas.

 

 Zapisujemy temat do zeszytu.

Oglądamy  film :

1.

https://www.youtube.com/watch?v=G8nOrvLyUIk

 

 

Zapisujemy pod tematem.

 

Pan Jezus okazuje każdemu człowiekowi  otwarte serce, pełne dobroci i miłości.

Słuchamy piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=YYYwIBt2MH4

Zadanie do wykonania:

Uzupełniamy temat 50 w podręczniku.

 

****************************************************************

Temat 51 ( w podręczniku)

Katecheza 58

Temat : Nasze wakacje z Bogiem.

Zapisujemy temat do zeszytu.

Słuchamy piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=nYRGXOFljLY

Uzupełniamy temat 51 w podręczniku.

 

Wysyłamy foto pracy.

Zdjęcie przesyłamy  do 19 czerwca na     zadanereligia@interia.pl

Wszystkim Uczniom i Rodzicom życzę zdrowych i udanych wakacji. Katecheta.

Szczęść Boże!