zaloguj się   |    zarejestruj się   |    mapa strony   |

Klasa V

MATEMATYKA 

12.03.2020 r. - 16.03.2020 r. Rysowanie wysokości w trójkącie - powtórzenie.

Oglądnij film: https://www.youtube.com/watch?v=yFzqYnPoS0k

Wykonaj zadania: 2- 5, 7-8 str. 176 podręcznik,  

17.03.2020 r. Badanie własności czworokątów.

Oglądnij film: https://www.youtube.com/watch?v=VjN6SwLC5tY

Wykonaj zadania 1-3 str. 182 w podręczniku.  

O jakim czworokącie zapomniano powiedzieć w filmie?

Odszukaj informacje na temat tej figury w podręczniku i je uważnie przeczytaj. 

18.03.2020 r. Suma miar kątów czworokąta.

Wykonaj doświadczenia o których mowa na stronie 185 podręcznik (kropki).

Przeczytaj ramkę. Czy po wykonaniu doświadczenia masz podobne spostrzeżenia? 

Wykonaj zadania 14 -17 str. 186 w podręczniku. 

19.03.2020 r. Utrwalenie wiadomości o czworokątach. 

Rozwiąż test. Postaraj się wszystkie zadania wykonać samodzielnie. Jednakże, gdy będziesz miał problem z którymś zadaniem - sięgnij po podręcznik. Powodzenia.   

23.03.2020 r. I jeszcze  trochę o czworokątach...

Dziś przed Tobą trudne zadanie. Postaraj się wykonać zadania od 4 do 8 ze str. 184

A może nad zadaniem 4 - 6 mógłbyś podyskutować z kolegą lub koleżanką wykorzystując aplikację Microsoft Teams z naszej platformy edukacyjnej? 

24.03.2020 r. Medialne czworokąty...

Oglądasz TV? Dziś trochę zabawy... 

Wybierz sobie dwa dowolne czworokąty i spróbuj stworzyć reklamę, w której muszą być przedstawione własności tych czworokątów. 

Do wspołnego wykonania zadania zaproś koleżankę lub kolegę posługując się aplikacją  Microsoft Teams z naszej platformy edukacyjnej.  

Proponuję, żebyście efekt swojej pracy zaprezentowali w dniu 25.03 o godz. 9.30, kiedy to wszyscy połączym się na platformie. 

25.03.2020 r. Klasyfikacja czworokątów

Spróbuj odpowiedzieć na pytanie przy kropce na stronie 186 w podręczniku. Podpowiedzi możesz szukać w ramce na stronie 183. 

Zapoznaj się z ramką na stronie 186 i odpowiedz samodzielnie na pytania z zadania 19 i 20. Swoje odpowiedzi zweryfikuj z odpowiedziami zamieszczonymi w podręczniku. 

30.03.2020 r. Przekątne czworokątów

Zapoznaj się z ramką na stronie 189. Spróbuj rozwiązać zadania 25-28 ze strony 189
w podręczniku. 

Podpowiedzi:

Rozwiązując zadanie 26 pamiętaj, że kwadrat jest szczególnym przypadkiem rombu. W każdym rombie przekątne przecinają się pod kątem prostym i dzielą się na połowy. Może zanim zaczniesz rysować kwadrat, to spróbuj narysować jego przekątne.  

W zadaniu 27 zastosuj technikę z wcześniejszego zadania. Najpierw narysuj przekątne.

Zanim zaczniesz rozwiązywać zadanie 28, to zerknij na stronę 183 podręcznika i przypomnij sobie jak wygląda trapez prostokątny.

31.03.2020 r. Przekątne czworokąta - rozwiązywanie zadań. 
Spróbuj rozwiązać zadanie od 29 do 33 ze strony 190 w podręczniku.
 
06.04.2020 r. Pole równoległoboku. 
Spróbuj rozwiązać zadanie od 1 do 3 ze strony 192 w podręczniku.
 
Podpowiedzi:
Rozwiązując zadanie 3 pamiętaj, że długość podstawy i długość wysokości równoległoboku muszą być wyrażone w tych samych jednostkach (tzn. zarówno wysokość jak i  podstawa muszą być podane w centymertach, decymetrach lub w metrach  itd.)
 
07.04.2020 r. Pole równoległoboku - utrwalenie. 
Przypomnij sobie wzór, który umożliwia obliczenie pola równoległoboku. 
Jeśli go nie pamiętasz, to obejrzyj raz jeszcze film z poprzedniej lekcji. 
Spróbuj rozwiązać zadanie od 4 do 5 ze strony 193 w podręczniku.
 
Podpowiedzi:
Zanim zaczniesz rozwiązywać zadanie 4 przypomnij sobie w jaki sposób rysujemy wysokość w równoległogobku i jak obliczamy jego pole. Informację na ten temat znajdziesz na filmie z wczorajszej lekcji. Teraz spróbuj odpowiednio przyłożyć ekierkę do poszczególnych równoległoboków i odczytać ile wynosi długość ich wysokości. Przy figurze III i IV może warto trochę pokręcić książką? 
 
Zadanie 5 staraj się rozwiązać samodzielnie, opierając się tylko na przykładzie.
Nie proś nikogo o pomoc. Swoje rozwiązania skonfrontuj z odpowiedziami w podręczniku. Jeśli coś sie nie zgadza, to próbuj jeszcze raz. W ten sposób uczysz się też czytania tekstu ze zrozumieniem. W środę o godz. 8.00 porozmawiamy na temat tych zadań. 
 
07.04.2020 r. Pole równoległoboku - test. 
 

 

15.04.2020 r. Pole rombu.
Oglądnij film: https://www.youtube.com/watch?v=Wajwv5NRfGw
Przeczytaj ramkę na stronie 194.
 
 
16.04.2020 r. Pole rombu - rozwiązywanie zadań.  
Przypomnij sobie wszystkie poznane dotychczas wzory dotyczące obliczenia pól figur płaskich. Wypisz je na jednej kartce. Zrób zdjęcie tej kartki i prześlij na adres g.koziol@spopatowiec.pl 
Rozwiąż zadania 16-17 ze strony 195 w podręczniku. 
 
20.04.2020 r. Pole rombu - test.
Rozwiąż test: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=GLj4s9GaSkefn6uaql9eJF9Io8VWLmxCkNwo_EEUTq5UMFZHQlBCVjREM0NBQzVCSFJORTU1UUY4Qy4u

Przypomij sobie czym jest trapez i jakie są jego cechy. Jutro o 8.00 o tym porozmawiamy. 

21.04.2020 r. Pole trapezu - telekonferencja.

Narysuj w zeszycie trapez. Oznacz jego podstawy i wysokość. 

Odszukaj w podręczniku wzór na obliczanie pola trapezu i wpisz do zeszytu.

Zrób zadanie 4 i 6 z podręcznika - strona 199.

22.04.2020 r. Obliczanie pola trapezu - zadania.

Przypomnij sobie wzór na obliczanie pola trapezu (str 198 - podręcznika)

Wykonaj zadania od 7 do 11 ze strony 199 podręcznika.  

Przy rozwiązywaniu zadania 11 pamiętaj o zamianie jednostek. 

 

23.04.2020 r. Zastosowanie wzoru na pole trapezu do rozwiązywania zadań tekstowych.

Spróbuj rozwiązać zadania 8-10 i Co było na lekcji? 

Strona 43-44 - Zeszyt ćwiczeń. W poniedziałek o 8.00 porozmawiamy na ten temat na Teams. 

 

27.04.2020 r. Pola figur płaskich - powtórzenie wiadomości.

Wypisz w zeszycie wszystkie wzory dotyczące obliczania pola figur płaskich. 

Przypomnij sobie co oznaczają poszczególne literki w tych wzorach. 

 

28.04.2020 r. Pola figur płaskich - sprawdzian wiadomości.

Rozwiąż zadania: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=GLj4s9GaSkefn6uaql9eJJPvT21PZb1FoZ4QLcb0ViJUQVZWWTJOSUhPU1RBV0pXT1kwM08wNzJJMiQlQCN0PWcu

 

29.04.2020 r. Przypomnienie wiadomości na temat mnożenia. 

Abyśmy w przyszłości mogli sprawnie wykonywać mnożenie liczb dziesiętnych, dzisiejszy dzień poświęć na przypomnienie tabliczki mnożenia. Poproś kogoś z domowników, aby zadawał Ci przykłady i kontrolował poprawność Twoich odpowiedzi. 

Przypomnij sobie też co oznaczają pojęcia: czynnik i iloczyn.  

30.04.2020 r. Przypomnienie wiadomości z klasy IV na temat mnożenia pisemnego. 

Oglądnij film:  https://www.youtube.com/watch?v=7MWg0gNR42Q

Poćwicz mnożenie pisemne rozwiązując testy na stronie: 

https://www.matzoo.pl/klasa4/mnozenie-pisemne-poziom-a_60_66

https://www.matzoo.pl/klasa4/mnozenie-pisemne-poziom-b_60_566

https://www.matzoo.pl/klasa4/mnozenie-pisemne-poziom-c_60_567

https://www.matzoo.pl/klasa4/mnozenie-pisemne-przez-liczbe-dwucyfrowa_60_132

04.05.2020 r. Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.

Oglądnij film: https://www.youtube.com/watch?v=9Nw1H59bJXU

Spróbuj wykonać w zeszycie zadanie 4 ze strony 216 w podręczniku. 

Zdjęcie rozwiązania prześlij na adres: g.koziol@spopatowiec.pl

05.05.2020 r. Mnożenie ułamków dziesiętnych.

Oglądnij film: https://www.youtube.com/watch?v=bxQEflT7cFY

Spróbuj wykonać w zeszycie zadanie 13 ze strony 218 w podręczniku. 

Zdjęcie rozwiązania prześlij na adres: g.koziol@spopatowiec.pl

06.05.2020 r. Mnożenie ułamków dziesiętnych - utrwalenie wiadomości.

Spróbuj wykonać w zeszycie zadania od  14 do 18 ze strony 218 w podręczniku. 

07.05.2020 r. Mnożenie ułamków dziesiętnych - samodzielne wykonywanie ćwiczeń utrwalających.

Spróbuj wykonać w zeszycie zadania od 18 do 23 oraz Co było na lekcji? ze strony 55-57 w zeszycie ćwiczeń. 

W poniedziałek o 8.00 zapraszam na telekonferencję w aplikacji Team. 

11.05.2020 r. Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000, ...

 

25.05.2020 r. Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczbę naturalną - utrwalenie wiadomości.

Wykonaj zadania 10 i 11 ze strony 224 w podręczniku. 

 

HISTORIA

12.03.2020 r. - 25.03.2020 r.

  1. Kościół w średniowieczu.
  2. Sztuka średniowiecza.
  3. Społeczeństwo średniowiecza – ćwiczenia utrwalające.

25.03.2020 r. - 27.03.2020 r.

  1. Zanim powstała Polska.

 

BIOLOGIA

  1. Korzeń – organ podziemny rośliny.
  2.  Pęd. Budowa i funkcje łodygi.

 

J. angielski  Tematy i zadania na okres od 16.03-25.03.2020 r.

19.03.2020

T: Visit London

Podręcznik str.38-przeczytać teksty i wypisać nieznane słowka do zeszytu, nauczyc się ich. Do zeszytu:ćw.2 str 38, ćw 3 str 39. Zeszyt ćwiczeń str. 16

20.03.2020

T: Great Queens-reading

Podręcznik str.48 –przeczytac teksty,wypisać słówka do zeszytu, nauczyć się ich. Do zeszytu: ćw.2 str.48. Zeszyt ćwiczeń str.23

 

JĘZYK POLSKI    

12.03.2020 – 20.03.2020

1.  Ułóżcie plan wydarzeń składających się na losy Ani Shirley i zapiszcie go w zeszycie
pod ostatnim tematem.

2.  Napiszcie opowiadanie o wybranej przygodzie Ani, nadajcie mu tytuł (inny niż w powieści).

Dalsze wskazówki i zadania zostaną zamieszczone w dzienniku elektronicznym w zadaniach domowych.

 

INFORMATYKA

Temat: Poznajemy program Pivot Animator.

(Materiały przekazywane za pomocą dziennika elektronicznego).

GEOGRAFIA

1. Krajobraz rolniczy Wyżyny Lubelskiej.
2.Krajobraz Wyżyny Krakowsko -Częstochowskiej.